tło

Szukaj na tym blogu

środa, 7 stycznia 2015

W końcu proste, gładkie i błyszczące włosy! - seria z keratyną i kokosem

Dziś chciałabym zaprezentować moje nowe odkrycie - cudowną serię do pielęgnacji włosów "keratyna i kokos".

Kiedyś uważałam, że szampon to szampon - ma po prostu myć, i że to odżywka do włosów ma raczej większe znaczenie. Myliłam się. Ok. pół roku temu przeżyłam dosłownie szok, kiedy po skończeniu innego szamponu znanej firmy sięgnęłam po szampon Bottega Verde (był to wówczas szampon do włosów farbowanych z ekstraktem z czerwonych owoców i orzechem brazylijskim) i umyłam nim włosy. Różnica w wyglądzie włosów była kolosalna. Były gładkie, lśniące i same ładnie się ułożyły. Od tamtej pory jestem wierna szamponom Bottega Verde i testuję kolejne ich rodzaje.

Seria "keratyna i kokos" składa się z 3 produktów:
- szampon (200 ml)
- balsam (150 ml)
- mleczko w sprayu (150 ml).


Kosmetyki te są szczególnie polecane do włosów skłonnych do puszenia, które trudno ujarzmić. Takie też są moje włosy, a do tego lubią się lekko skręcać i falować, a także puszą się.

Keratyna - jest podstawowym składnikiem włosa, wytwarzana jest w mieszkach włosowych. Jej niedobór powoduje matowienie, łamliwość i wypadanie włosów. Do utraty keratyny przyczyniają się takie czynniki jak warunki atmosferyczne, promieniowanie UV (silne słońce), codzienna stylizacja włosów z użyciem suszarki czy prostownicy, farbowanie.

Hydrolizat keratyny / keratyna hydrolizowana - otrzymywany metodą hydrolizy wełny owczej, posiada podobny skład aminokwasów do ludzkiego włosa. Stosowany jest w kosmetykach pielęgnacyjnych do włosów, a jego zadaniem jest przywracanie włosom dobrej kondycji i zdrowego wyglądu. Wiąże się z łańcuchami keratynowymi włosa poprawiając jego właściwości: wytrzymałość, elastyczność, podatność na układanie. Hydrolizat keratyny w największym stopniu jest wchłaniany przez włosy zniszczone i osłabione. Stosowany w salonach kosmetycznych do tzw. zabiegów keratynowych na ciepło.

Mleko kokosowe i olej kokosowy to również dobre i do tego w pełni naturalne specyfiki, dzięki którym włosy mają stać się bardziej sprężyste, wytrzymałe, gładkie i błyszczące

Sposób użycia i opinia:

Szampon, który zawiera hydrolizat keratyny i mleczko kokosowe, ładnie pachnie kokosem, jest dość gęsty, ładnie się pieni, szczególnie przy drugim myciu. Po jego spłukaniu włosy w zasadzie nie pachną, są natomiast śliskie.
Jako drugi krok na włosy można nałożyć balsam, który z kolei zawiera hydrolizat keratyny oraz olejek kokosowy. Balsam nakładamy na kilka minut i spłukujemy.
Po myciu włosy wycieramy (ja zawsze robię turban z ręcznika na kilka minut) i rozczesujemy.
Wilgotne włosy spryskujemy mleczkiem w sprayu - wystarczy 5-6 naciśnięć (przy krótkich włosach 3-4), ale tak, aby w miarę równomiernie pokryć całe włosy, po czym włosy jeszcze raz przeczesujemy szczotką lub grzebieniem starając się je wyprostować.
Ja zazwyczaj nie używam suszarki ani nie stylizuję włosów, tylko po prostu daję im wyschnąć. Zwykle jednak włosy po wyschnięciu są pofalowane w różne strony, co niespecjalnie mi się podoba. Natomiast po zastosowaniu szamponu oraz mleczka w sprayu "keratyna i kokos" włosy wyprostowały się, zrobiło się ich jakby więcej, nabrały połysku i gładkości. Wyglądają zdrowo, a żadne pojedyncze krótkie włoski nie odstają od głowy, co wcześniej było normą. Jestem bardzo zadowolona z efektu i polecam!

Anna Nowakowska, Warszawa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz